Безплатни софтуери за малкия и среден бизнес

Когато стартираме своя бизнес, всички искаме да минимизираме разходите и стриктно следим своя бюджет. На пазара има море от софтуери със всевъзможни функционалности и възможности. От AccountingAnswer в няколко различни раздела ще се опитаме да ви предложим някои полезни безплатни софтуери за малкия и среден бизнес, които биха били изключително полезни, ще организират работата ви и ще ви помогнат в началото когато нямате достатъчно бюджет за платени програми.

Безплатна складова програма за малкия бизнес

Безплатна складова програма за малкия и среден бизнес
Безплатна складова програма за малкия и среден бизнес | Accounting Answer

Независимо с какви и колко стоки работите, една такава програма би ви била изключително полезна, за да следите наличностите си, доставките, продажбите и дори да правите производствен процес с тях по зададени рецептури. Важно уточнение тук е, че това е складова програма и за да спазвате разпоредбите и да отговаряте на Наредба – 18 за регистриране и отчитане на продажбите, трябва да се уверите, че е лицензирана в НАП. Ако извършвате продажби през нея, то тя е СУПТО (софтуер за управление на търговски обекти) и трябва да бъде свързана с касов апарат. Ако ще я ползвате само да следите наличности и справки, то в този случай не  е необходимо да имате връзка с касов апарат. Трябва да бъдете изключително внимателни да отговаря на изискванията на посочената Наредба, за да избегнете санкции.

Примери за складови програми:

  • Microinvest Склад – освен възможностите за водене на отчетност за складови наличности, програмата има различни видове справки, които бихте могат да ви бъдат полезни. Освен това системата предлага и експорт на данни в различни формати. Разликата тук с платените складови версии на Микроинвест можете да правите и продажби, защото те са лицензирани в НАП
  • Kaldata Склад – безплатната версия на тази програма е по ограничена, но предлага стандартните модули, които първоначално биха ви били достатъчни – склад, производство , справки, доставки, заявки
  • Dream professional – това са безплатни софтуери за счетоводство, търговия и склад. Предлагат се две версии едната работи в режим СУПТО, а другата не.
  • Trade Master Free – складов софтуер, който съдържа най-важните функционалности за една малка фирма. Версията не е СУПТО по смисъла на Наредба 18 и не може да се ползва в търговски обекти, които извършват продажби, за които се изисква фискален касов бон.

В интернет пространството можете да намерите още редица подобни софтуери, трябва да знаете за какви цели ви е необходим, дали ви трябва режим СУПТО или не. Повечето безплатни софтуери имат и платена версия с повече функционалности. Освен това всеки софтуер има или демо версия или безплатен пробен период, за да изберете това което ви е най-практично и удобно в работата ви.

Програми за фактуриране и издаване на касови бележки за малкия и среден бизнес:

Програми за факртуриране и издаване на касови бележки за малкия и среден бизнес
Програми за факртуриране и издаване на касови бележки за малкия и среден бизнес | Accounting Answer

Ако решите да търсите ще намерите редица безплатни софтуери и уеб портали за фактуриране. Важно е да съобразите и проверите дали отговарят на изискванията на нашето законодателство, дали съдържат всички необходими реквизити за фактура според Закона за счетоводството. Можете да ползвате такива софтуери и да изпращане фактури по имейл, като имате предвид, че подписа и печата не са задължителен реквизит във фактурата. Официален портал за е-фактури, който е с електрон подпис и шифрова файла е https://www.efaktura.bg/.

В мрежата ще намерите следните безплатни софтуерни продукти за фактуриране:

  • Fisco – това е продукт на Microinvest, който е изключително лек и удобен, позволява въвеждането на стоки и услуги с цена. Програмата не е СУПТО по смисъла на Н18, защото не съхранява данни за количество, наименование и цена.
  • Microinvest Invoice Pro – безплатен софтуер за фактуриране, който предлага вариант за работа в СУПТО режим или не, според вашите нужди
  • City Free – безплатна програма за издаване на фактури за различни категории потребители. Може да се настрои според нуждите и изискванията ви

Уеб базирани системи за фактуриране. Според мен те са по-лесни и функционални за използване. Ето някои примерни такива:

  • https://faktura-bg.com/
  • https://faktura1.com/
  • https://www.fakturirane.bg/
  • https://invoicepro.bg/ – това е уеб портала, който силно препоръчвам. Работи се изключително лесно и интуитивно. Това е най-популярната платформа одобрена от НАП за безплатно издаване на фактури, отговаря на всички изисквания на Наредба 18 и има възможност за работа в СУПТО режим или не, според вашата необходимост. Предлага  различни справки и експорт на данни.

Програми за водене на каса:

Програми за водене на каса за малкия и среден бизнес
Програми за водене на каса | Accounting Answer
  • Microinvest Прима
  • ПИН – програма за платежни документи и касови ордери
  • Dream professional

Освен изброените можете да разгледате вариантите, които предлага https://templates.office.com/bg-bg/ като шаблони, или да използвате шаблоните за да създадете свои таблици и справки, които да са съобразени с вашия бизнес конкретно. Ще намерите множество шаблони на таблици, категоризирани в различни групи и теми.

Безплатен счетоводен софтуер

За съжаление тук ще ви разочаровам. Според мен няма безплатен счетоводен софтуер, който да ви предложи адекватна система. Има някой с наистина достъпен бюджет, които можете да разгледате, но безплатен не препоръчвам. Тези, които намирате в мрежата могат да бъдат използвани в някой случаи като – каса, платежни документи и други, но не и за водене на цялостно счетоводство.

Програми за управление на проекти за малкия и среден бизнес:

Програми за управление на проекти за малкия и среден бизнес
Програми за управление на проекти и програми | Accounting Answer

Pipefy – безплатна програма за организиране на работния процес – организира ангажиментите, работи по утвърдени шаблони или вие създавате ваш, по който да работите. Първоначално е доста объркваща системата, но когато я организирате вие работи добре.

Wrike – система за управление и организиране на задачите в екип. Позволява организирането на проекти, обмяна на файлове и споделяне на информация.

Todoist – web базирана безплатна система за организация на екипа и работата в бизнеса, интегрирана с gmail.

Bitrix24 – представлява вътрешна социална мрежа, която до определени параметри е напълно безплатна. Позволява споделяне на информация, разпределяне на задачи и следене на работния процес.

В момента в сферата на счетоводните услуги се случват значителни промени. Все повече се предлагат онлайн счетоводни услуги, които са доста по достъпни като цена. Макар и доста бавно това да променя бранша е бъдещето в сферата. Защо е така и защо е по-евтино? Това се дължи на множеството софтуерни продукти, които позволяват автоматичен обмен на информация, като фактури, платежни документи и ред друг, което позволява директен експорт към някои счетоводни софтуери. Това значително улеснява оперативната работа на счетоводителя и времето, което е необходимо за обработка на информацията. Съответно това е причина цената да се различава от стандартната услуга, което по никакъв начин не рефлектира върху качеството и професионализма в работата. Ако вие се справяте с работата си с различни софтуери, а не събирате всичко на хартия, това ще улесни процеса на работа и дава възможност за по-лесна обработка на информацията и повече справки и възможности за вас самите.

Можете да разгледате услугите на https://accountinganswer.bg/ и да изпратите запитване по всякакви въпроси които ви интересуват.

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email